In de Tweede Kamer dient Harm Beertema van de PVV een motie in waarin hij de regering verzoekt het beschikbare onderwijsbudget en de menskracht aan het reguliere onderwijs te besteden en niet aan asielzoekerskinderen. Hij vindt dat er teveel geld wordt vrijgemaakt voor onderwijs aan asielzoekerskinderen. Hij stelt verder dat aan de instroom van asielzoekers geen einde komt.
Een motie van PVV Tweede Kamerlid Harm Beertema waarin hij “constateert dat de islamitische ideologie zich op geen enkele manier verhoudt tot onze westerse vrijheden en onze westerse manier van leven, wat onder meer blijkt uit de verschillende perspectieven op de gelijkwaardigheid van man en vrouw, hetero en homo, gelovige en geloofsverlaten“. Hij schrijft dat islamitisch thuisonderwijs op z’n best leidt tot segregatie en op z’n slechtst tot radicalisering in plaats van tot integratie en assimilatie. Hij verzoekt daarom om islamitisch thuisonderwijs niet toe te staan.
In het kader van de aanstaande Statenverkiezingen organiseert de PVV-afdeling Drenthe een verkiezingsspreekuur in Nieuw-Buinen. Hierbij beantwoordt Geert Wilders vragen over het verzet tegen windmolenparken. Er zijn twee- tot driehonderd mensen op komen dagen met spandoeken en protestborden tegen windturbines. Tweede Kamerlid Harm Beertema spreekt de manifestatie toe.
Het PVV Tweede Kamerlid Harm Beertema geeft vandaag een persbericht uit waarin hij de overname van een islamitische school in Rotterdam door een christelijke school afkeurt. Hij noemt de islamitische school ‘antisemitisch, anti-emancipatorisch, antiwesters en segregerend’. In de eerste versie van het persbericht vergelijkt hij islamitisch onderwijs met nationaalsocialistisch onderwijs. Twintig minuten later trekt hij die vergelijking weer in. De volgende dag, op de 5e, dient Beertema ook Kamervragen over deze school in. Hierin schrijft hij dat het om “islamofascistisch onderwijs” gaat en dat de christelijke school tot de orde moet worden geroepen. Hun subsidie zou moeten worden ingetrokken als zij het plan doorzetten.